Charkvaror ökar risken för cancer

12-01-16 09:27

Ju mer korv, leverpastej och andra produkter av processat kött man äter, desto större risk för cancer i bukspottkörteln.

Studien, som är gjord vid Karolinska Institutet,  visar att cancerrisken ökar med nästan 20 procent för varje 50 gram processat kött en person äter per dag. Cancer i bukspottskörteln är dock relativt ovanligt och därför är risken att få sjukdomen fortfarande förhållandevis liten.

Forskarna har sammanställt resultaten från 11 olika studier med sammanlagt 6000 personer med cancer i bukspottkörteln.

KI.se

 

Kommentarer

 
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.

 

 

 
Sök recept
 
Sök recept

Huvudingredienser

Recepttyper


 
Läs mer här!
 
close
loading
 

close
loading
 

close
loading
 

close
loading
 

close
loading
 
 
HÄLSAs Viktklubb
 

Ner i vikt en gång för alla!

I Hälsas Viktklubb får du ett unikt viktminskningsprogram, många goda, lätta recept och handfasta tips för hur du går ner i vikt en gång för alla.

Välkommen som medlem!

►Hälsas Viktklubb

 

 
 
Bloggar
 

 
 
Utlottningar
 
close
loading

close
loading

close
loading
 
 

Annons:



 
Nyhetsbrev
 

Anmäl dig till Hälsas nyhetsbrev och få nyheter, trender, recept och träning.

►Jag vill ha HÄLSAs nyhetsbrev.

 

 
WEBBSHOP
 

KALENDER som som inspirerar dig till ett bättre liv. Vi har samlat de bästa verktygen från psykologi och personlig utveckling. Köp här!

 

CORE FÖR ALLA
Anneli Tapper ger övningar som hjälper dig i vardagen.
Se trailern
Köp DVD!

 

RAW FOOD FÖR ALLA
Erica Palmcrantz Aziz visar 17 härliga raw food-recept.
Se trailern
Köp DVD!



 
Gör en god gärning!
 

Kiva - lån som förändrar liv
close
loading

Hjälp någon ur fattigdom!